måndag 16 mars 2015

Fylla år!



Är det vårblommor som växer på kvisten? Jag hittade den i Veta skolas fritidsavdelning. Tyckte den var mycket fin. Jag har i dag "vikat" i förskoleklassen, ni ska bara veta hur kul det är att få vara med dessa barn och personal.
I kväll har jag varit i Skänninge på Husmodersföreningens månadsmöte. God köttsoppa med klimp värmde gott i magen. Semla med kaffe därefter satt inte heller fel. Kvällens gäst där var en kvinna som berättade om sitt liv som familjehems förälder. Hon hade själv fyra biologiska barn. Berättade både gripande och öppenhjärtigt om "sina barn". Hon var mycket noga att hela tiden berätta att dessa barn ändå hade "egna" föräldrar som ändå älskade dem.Fastän de hade stött på problem, och ville ha stöd. Allt avslutades med att hon och sonen sjöng tänkvärda sånger om att vara älskad trots krossade hjärtan. Vill bara säga beundrans värda människor!
Innan vi alla tanter skiljdes för att ta oss hem , fick jag en underbar ljusrosa socker ros i min hand. Tack för den födelsedags blomman.

I helgen har jag varit med och gratulerat min "syster" ännu en gång på hennes födelsedag.Nu får vi vänta på allt som ska ske på våra födelsedagar.

Nu måste jag dra igång med mina trädstickor , som nu har fått vila lite. Nu ska det stickas gult ett tag, påsken börjar ju nalkas med stormsteg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar