fredag 27 mars 2015

Holmström fyller År!



                                          Tack för att livet delar med sig av GLÄDJEN!


I kväll har jag fått varit med och grattat min före detta arbetskollega  från Klockargårde i Normlösa. 
Tusen tack fru Holmström.  Vad kul det var att få träffa din lillebror, eller hur var det? var han storebror?   Vilken god smörgåstårta vi fick  stoppa i oss, budapestrullen lindade sig omkring  det dunkande hjärtat.  Att få träffa dina barn och barnbarn  är ganska otroligt , tänk att de växt om sin gamla  "dagisfröken " från  80 talet. Men så underbart att höra att ni har det bra !

Kom sedan hem till mitt  "HEM" och kollade på min  livsvän den bärbara!
Eftersom jag har några mil till min  födelseort och lite bekymmersamt med mina föräldrars vilorum på Hälleforsnäs kyrkogård.  Gjorde jag ett inlägg i Hälleforsnäs Allehanda. om lite stöttning och hjälp  med att plantera lite blommor och tända ett ljus ibland. Tusen tack att det kom en hjälpande hand. Så nu går jag till sängs och vet att Hälleforsnäs Gymnastikförenings ordförande kommer att ge mig en hjälpande hand. Till Er alla som kände pappa Tore och mamma Signe så vet ni hur himla mycket  de älskade gymnastiken!
I morgon är det lördag  med skäkta lampor på kvällskvisten , vi måste lära oss tänka på vår miljö!
Ta nu också fram trädgårdsmöblerna, sommartiden inträder nu på  vår jord!
Ha en trevlig helg! Snart är  Påsk helgen här, Lov från skolan, äggkokning där till!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar