onsdag 4 mars 2015

Ingefära te


                          Visst är de fina mina glasljusstakar jag fick av några före detta små 6 åringar.
Att få prata av sig och höra hur de har det i livet, skolan är ju ändå bra där vi går.
De var så omtänksamma och undrade hur livet var för mig, om jag hade börjat äta bananer  ännu?  Men mitt svar ALDRIG på detta jordelivet sa jag till dem. Tror det var denna klass som jag fick en duk med bananer på.  De sa också att jag sagt att jag skulle försöka smaka en banan den dag jag slutade jobba i skolan. Det tror jag dock jag aldrig sagt! Men visst är det väl så att vi alla människor har något som vi inte "gillar"!!Kram på er "godingar" jag kommer gärna till Er när ni berättar om ER framtid !

Nu går vi vidare och försöker se livets glädje, men just nu kan man ibland undra hur och vad och varför, blir det så här?
Men då upptäcker jag att jag har er ALLA mina goda vänner som  säger som Louise Hoffsten    En Näve Grus ger stöd!
Jag har också varit på pensionärs gymmet i dag, så himla kul! Har upptäckt så härligt det är när någon helt plötsligt säger vad bra du är. Kämpa bara på det, ger resultat. Snart fixar du balansplattan också
Men  oj oj, då  sådan himla  träningsvärk jag har i kväll, axlar,lår och mage.

Har också fått i mig en kopp ingefära te i kväll ( fick tipset av en personal hos Torbjörn) ska vara bra för det mesta!

Men ni ska ändå veta att jag är  nöjd med tillvaron och älskar er alla liten som stor!


Grattis Gunilla på di födelsedag.

Ny dag , nya krafter.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar